![]() |
Bienvenue invité ( Connexion | Inscription )
![]() |
![]()
|
|
![]() Adepte de Macbidouille ![]() Groupe : Membres Messages : 89 Inscrit : 8 Oct 2003 Membre no 10 224 ![]() |
Bonjour à tous,
J'ai voulu dézonner mon lecteur DVD et depuis il est tout cassé!!!! Je ne parviens plus à ouvrir le tiroir du lecteur, ce dernier ne semble plus réagir et une erreur 301 s'affiche dès que je lance le lecteur DVD dans la pomme. Qu'est ce que ça signifie? Le lecteur est-il tout bonnement grillé ou s'agit-il d'un problème plus bénin lié à un logiciel ou autre? J'ai essayer de réinstaller le logiciel lecteur DVD apple à partir du CD d'installation, mais là nouveau code erreur -3041 cette fois... Aucun des 2 codes n'est référencé sur ce site et j'ai beau chercher je ne trouve pas à quoi ils correspondent... Que faire? Y'a-t-il une solution? J'ai un G4 sous OS 9.2.2 Merci d'avance pour vos orientations, voire même réponses .... :cry: :cry: :cry: |
|
|
![]() |
![]()
|
|
![]() Hasta la victoria siempre ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groupe : Modérateurs Messages : 7 644 Inscrit : 20 Sep 2002 Lieu : CH(E) Membre no 3 627 ![]() |
Extrait du fichier "lisez-moi" de dvd-region:
Possible warnings. DVD Region Manager is not installed. The DVD Region Manager is not running on your Macintosh. Possible causes are: - you have no DVD software installed. - you didnt reboot after installing DVD software. - you booted with extensions off (by holding down the shift key). You may still change region settings, but they wont be effective until DVD Region Manager activation, and only for all your RPC-1 drives. No region free (RPC-1) DVD drive found. This means that no region-free drive was found on your system, although the DVD Region Manager is active. Possible causes are: - you have only RPC-2 drives: If your drive is RPC-2, you must switch it to RPC-1, if possible (alas, for some RPC-2 drives, there is no known way to switch them to RPC-1). See FAQ below. - you have no DVD driver installed: If your drive is region-free, the DVD driver probably isnt installed. It is mandatory for DVD playback. You may still change the settings, but they wont be effective until you activate at least one RPC-1 drive. The currently active DVD Region Manager does not support the region you selected. This means that you selected region 7 or 8, and at least one drive did not retain its new settings. It is very likely that the currently installed Apples DVD Region Manager doesnt support these regions. Upgrade to a new DVD Region Manager, if available. The only Apples DVD Region Manager I know of is version 1.0 and does not support region 7 nor 8. You will be prompted for new settings again. One or more RPC-1 DVD drives could not be changed. This means that at least one drive did not retain its new settings. Possible causes are: - DVD Region Manager and/or DVD Software internal error: You should reboot and check region settings again. If the error persists, try reinstalling DVD Software. The XPRAM contained invalid region settings. Valid settings have been enforced. This is normal if this is the first time you run Region with a RPC-1 drive. It means the XPRAMs region settings were uninitalized. Region not set and five changes left have automatically been selected for all your RPC-1 drives. You may proceed and select new regional settings. The XPRAM does not remember region settings properly. Possible causes are: - it is defective, - the battery is empty. This will probably lead to DVD and CD read errors. Please note that CD read errors may occur. Peut-être que ton programme de lecture dvd n'est pas réinstallé correctement? -------------------- iPad2 64GB
iPad 4 Retina 64GB iPad mini 2 Retina 128GB |
|
|
![]() ![]() |
Nous sommes le : 12th September 2025 - 01:12 |