![]() |
Bienvenue invité ( Connexion | Inscription )
![]() |
![]()
|
|
![]() BIDOUILLE Guru ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groupe : Admin Messages : 55 528 Inscrit : 14 Jan 2001 Lieu : Paris Membre no 3 ![]() |
Notre ami Gotchi a publié un article décrivant tout le déroulement d'une tentative d'arnaque aux petites annonces dont il s'est fait la peudo victime potentielle pour mener l'enquête.
Tout est relaté dans un article: http://www.macbidouille.com/articles/204/ Nous en profitons une fois encore à vous inviter à la plus grande vigilance, car les sollicitations de ces voleurs sont incessantes et les victime nombreuses. Nous en sommes arrivé à notre grand regret à vous inciter fortement à ne plus tenter le moindre négoce vers la Côte d'Ivoire et le Nigeria. Jamais nous ne sous entendrions que toutes les sollicitations depuis ces pays (ou d'autres) sont des arnaques, loin de là, mais la proportion est tellement élevée que le risque de vous faire avoir est trop élevé. |
|
|
![]() |
![]()
|
|
![]() Adepte de Macbidouille ![]() Groupe : Membres Messages : 222 Inscrit : 6 Jul 2005 Lieu : Sud-Sud_Ouest Membre no 42 037 ![]() |
Ce que ne dit pas Gotchi, c'est qu'il a effectivement encaissé les 1850
![]() J'ai reçu le mail ci-joint il y a 2 jours : j'aurais gagné 2M à une loterie : CITATION De : [email protected] Objet : Payment Date : 15 février 2006 17:29:38 HNEC MR. TOM WALKER. ATLANTIC PROMOTIONS INTL REF NUMBER: ATP/505/998/05 BATCH NUMBER: AT-770-SN13-05 Dear Winner, We are pleased to inform you that as a result of our recent lottery draw held on the 29th of January 2006. Your e-mail address attached to ticket number 00742086-84 with serial number 7759-1882 drew lucky numbers 09-10-23-24-26-29-38, which consequently won in the 2nd category. You have therefore been approved for a lump sum pay out of ?2,000,000.00 (Two Million Euros only) Note that all participants in this lottery program have been selected randomly through a computer ballot system drawn from over 20,000 companies and 30,000,000 individual email addresses from all search engines and websites. This promotional program takes place every year, and is promoted and sponsored by eminent personalities like the Sultan of Brunei and other corporate organizations to encourage the use of the Internet and computers worldwide. For security purpose and clarity, we advise that you keep your winning information confidential until your claims have been processed and your money remitted to you. This is part of our security protocol to avoid double claims and unwarranted abuse of this program by some participants. You are requested to contact our Lottery coordinator strictly by the email below: [email protected]. This is to assist you with your winnings and subsequent payments immediately. All winnings must be claimed not later than one month after the date of this notice. Please note, in order to avoid unnecessary delays and complications, remember to quote your reference number and batch numbers in all correspondence. Furthermore, should there be any change of address do inform our agent as soon as possible. Congratulations once more and thank you for being part of our promotional program. NOTE: YOU ARE AUTOMATICALLY DISQUALIFIED IF YOU ARE BELOW 18 YEARS OF AGE OR SEEN TO DOUBLE CLAIM THROUGH ANY OTHER COORDINATOR. Sincerely yours MR. TOM WALKER (LOTTERY COORDINATOR) [email protected] Comme c'est reçu sur une adresse email disons... périphérique, je me suis permis de répondre : CITATION All right : send the money je n'ai pas encore de réponse.... Par ailleurs, ne JAMAIS donner son rib. Si la banque ne vérifie pas bien les signatures, il est facile d'ordonner un virement par fax vers un autre compte. Même si c'est la banque qui sera responsable, ce sont de gros tracas en perspective. Fétide -------------------- Je pue, donc j'existe.
|
|
|
![]() ![]() |
Nous sommes le : 13th August 2025 - 15:30 |