![]() |
Bienvenue invité ( Connexion | Inscription )
![]() ![]() |
![]() |
![]()
|
|
Nouveau Membre Groupe : Membres Messages : 17 Inscrit : 11 Sep 2004 Membre no 23 467 ![]() |
Bonjour
Norton vient de m'afficher cela swapfile1 est contaminé par Hacktool.Underhand. L'élément sélectionné n'a pu être réparé mais a été mis en quarantaine. Est-ce dangereux. Que faire Merci de vos réponses |
|
|
![]()
|
|
Modérateur désherbant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groupe : Modérateurs Messages : 9 104 Inscrit : 29 Oct 2001 Membre no 1 144 ![]() |
QUOTE(pelloch @ 5 May 2005, 00:23) Bonjour Norton vient de m'afficher cela swapfile1 est contaminé par Hacktool.Underhand. L'élément sélectionné n'a pu être réparé mais a été mis en quarantaine. Est-ce dangereux. Que faire Merci de vos réponses [right][snapback]1133313[/snapback][/right] Mettre Norton à la poubelle et vite. À ma connaissance il n'existe à ce jour AUCUN VIRUS sur Mac OS X. tape "Hacktool.Underhand." dans Google tu en apprendras davantage Par exemple: http://www.computing.net/mac/wwwboard/forum/10972.html |
|
|
![]()
|
|
Modérateur désherbant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groupe : Modérateurs Messages : 9 104 Inscrit : 29 Oct 2001 Membre no 1 144 ![]() |
QUOTE There seems to be a lot of this going around. The consensus over on the boards at Apple support (link below) is that it has actually been caused by the latest Norton Anti-Virus update. Try removing all the Norton AV related files from your system - it worked for me! QUOTE It's a false positive detection of the last year trojan 'just discovered' by Sophos ! Try a google on 'UnderHand'. http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.68ae26a7 QUOTE(Extraits des forums de discussion Apple) I've read this entire thread and from what I can see, there is no such thing as the Hacktool.Underhand Trojan. If you go to Symantec's site, there are indeed quite a few Trojans that start with the name Hacktool, but none are Hacktool.Underhand. What is appears was happening was that NAV was choking on something that didn't exist, but insisted it did.
|
|
|
![]()
|
|
![]() Macbidouilleur d'argent ! ![]() ![]() ![]() Groupe : Membres Messages : 649 Inscrit : 14 Jul 2003 Lieu : Séoul Membre no 8 583 ![]() |
-------------------- MBA 11" (late 2011)
MBP Unibody 2,53Ghz Powerbook 17" 1Ghz iPhone 4S 64Go |
|
|
Guest_Scoub_Lite_* |
![]()
|
Guests ![]() |
Ben oui, j'ai suivi le lien donné par Hervé dans l'autre Topic en croyant tomber dans les profondeurs préhistoriques du Forum
![]() ![]() En tout cas, je confirme, Norton/Symantec, ce n'est plus ce que cela a été. Cela ne vaut même pas le coup de l'essayer gratuitement. Même sur PC sous Win, les gens l'abandonne... Norton est plus néfaste sur les performances des machines que la plupart des virus ![]() Le virus garde l'avantage d'être gratuit. |
|
|
![]()
|
|
Nouveau Membre Groupe : Membres Messages : 17 Inscrit : 11 Sep 2004 Membre no 23 467 ![]() |
Merci beaucoup pour vos réponses.
Je me sens rassuré Non je ne suis pas un switcher mais pas un pro non plus Merci encore Ce message a été modifié par pelloch - 4 May 2005, 23:58. |
|
|
![]()
|
|
![]() Adepte de Macbidouille ![]() Groupe : Membres Messages : 132 Inscrit : 31 Dec 2004 Lieu : Béziers Membre no 29 826 ![]() |
![]() "Most of the Macs I administer are also in mixed environments. If you don't want to pass something on, then don't forward messages with unknown attachments. My users, as well as myself, can easily identify an infected mail message without the help of some junky OS-killing anti virus product. We can also see those invisible to Windows files on infected servers. The Macs simply see them, nothing more. I have always heard that Norton Anti-virus is safe. I never believed it for a second. Today, instead of dealing with NAV damaged Macs and this waste of time issue, I can get on with other things." Gary Smith (Ça sort du thread que Hervé vient de nous montrer.) Ce message a été modifié par baesi - 5 May 2005, 01:52. |
|
|
![]()
|
|
Adepte de Macbidouille ![]() Groupe : Membres Messages : 46 Inscrit : 19 Apr 2005 Lieu : Tokyo, JAPAN Membre no 37 458 ![]() |
j'ai eu aussi des probs avec hacktool.underhand
voici ce qui semble être la solution (pas testé encore...): "it was subsequently determined that this was a false positive generated by Norton Anti-Virus, and in fact, Norton Anti-Virus' attempt to eliminate the non-existent "trojan" can cause a host of other issues, including kernel panics and extreme slow-down in some applications. The problem stems from the fact that Norton Anti-Virus identifies this issue as a problem with Mac OS X's swapfile, and attempts to correct it, causing the aforementioned issues. The solution is to disable Norton AntiVirus' Auto-Run feature by removing it from the /Library/StartupItems folder. After applying the latest virus definitions, you can turn Auto-Run back on. " vu sur: http://www.macfixit.com/article.php?story=20050506072521222 !! bonne route! |
|
|
![]()
|
|
![]() Macbidouilleur de Nancy ![]() ![]() ![]() ![]() Groupe : Membres Messages : 927 Inscrit : 27 May 2004 Lieu : Nancy Membre no 19 243 ![]() |
![]() "Il éxiste un virus sur Mac : c'est NORTON" ou "Le seul virus sur Mac, c'est NORTON" voila ![]() -------------------- iMac 27" Retina - 16Go RAM - 1TBGo Fusion Drive - macOS Mojave
... et quelques autres machines plus ou moins âgées endormies dans un garage... |
|
|
![]() ![]() |
Nous sommes le : 20th July 2025 - 13:07 |